پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 140247
مشاور اوباما: کنگره بايد ايران را رها کند
تاریخ انتشار : 1393/10/29 10:58:50
نمایش : 1169
مشاور ارشد رئيس جمهور آمريکا روز گذشته تاکيد کرد که کنگره بايد تلاش خود براي ديکته کردن کل سياست خارجي آمريکا به خصوص مذاکره با ايران براي پايان يافتن برنامه هسته‌اي را متوقف کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "دن فيفر" دستيار و مشاور ارشد باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در مصاحبه با شبکه ان بي سي تصريح کرد که کنگره بايد تلاش خود براي ديکته کردن کل سياست خارجي ايالات متحده به ويژه مذاکرات با ايران با هدف پايان برنامه هسته اي اش را متوقف نمايد.

وي بار ديگر به تهديد اوباما اشاره کرد و گفت: رئيس جمهور آمريکا در صورتي که کنگره به رهبري جمهوريخواهان تدابيري را تصويب کنند که موجب اعمال تحريم هايي عليه ايران شود، آن هم در شرايطي که مذاکرات هسته اي ادامه دارد، آن را وتو خواهد کرد.

اظهارات مشاور ارشد اوباما در شرايطي است که پيش از اين ليندسي گراهام سناتور جمهوريخواه کاروليناي جنوبي گفته بود که "نمايندگان مي خواهند پيامي را براي ايران بفرستند." گراهام همچنين يک معامله را به اوباما پيشنهاد داده مبني بر اينکه اگر اوباما موافقت کند تا هر گونه پيمان هسته اي با ايران براي تصويب نهايي به کنگره ارسال شود، وي نيز طرح هايي را که براي اعمال تحريم هاي پيشاپيش عليه ايران، آماده کرده است، مطرح نخواهد کرد.

ولي فيفر در واکنش به اين اظهارات گراهام، تصريح کرد: چيزي که ليندسي گراهام دوست دارد انجام دهد اين است که او دوست دارد همه تصميمات سياست خارجي آمريکا را بگيرد و دوست دارد که فرمانده کل قوا باشد.

دستيار ارشد اوباما همچنين افزود: طرح تحريم هاي ايران در شرايط کنوني مي تواند به سياست خارجي آمريکا فراتر از ايران نيز لطمه بزند. اين هيچ معنايي ندارد که در شرايط کنوني، کنگره بخواهد از اين توافق عقب نشيني کند چرا که اين مساله آمريکا را در وضعيت بدي قرار خواهد داد نه فقط در خصوص تعامل با ايران بلکه در زمينه تعامل با جهان، چون ايران مي تواند به جهان اعلام کند که آمريکا در مذاکرات قصد فريبکاري داشته است. اگر اين اتفاق بيفتد، اين مساله ديگر براي ما سخت خواهد بود که رژيم تحريم ها در سراسر جهان را حفظ کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html